Ponedjeljak , 16 svibanj 2022
Savjet:
Potaknite djecu na vježbanje

Potaknite djecu na vježbanje

Današnji klinci svakodnevno puno vremena provode ispred računala, mobitela ili tableta. Stalno dopisivanje, komentiranje na Facebooku te igranje računalnih igara oduzimaju im puno vremena te se ne bave drugim aktivnostima koje su ranije bile popularne. Mali broj djece svakodnevno se bavi sportom. Radije odabiru gledanje televizije, tipkanje na laptopu ili smart phone-u uz omiljene grickalice. Rezultati su očajni- djeca su nam sve manje aktivna, imaju više kilograma nego što je to bilo prije dvadesetak godina te ne pokazuju pozitivan stav prema vježbanju.

Želite li potaknuti svoje dijete na fizičku aktivnost, morate imati puno strpljenja, truda i dobre volje. Kako bi svom djetetu pokazali da je bavljenje sportom zdravo, morat ćete mu to pokazati primjerom. Ako dijete vidi da je vježbanje bitan dio vašeg života, bit će i samo zainteresirano za taj način provođenja slobodnog vremena.

Neki roditelji vježbaju u teretani, dok drugi sudjeluju u grupnim aktivnostima, posebice majke koje pohađaju satove aerobica, fitnessa, zumbe, pilatesa, crossfita, bokwe itd. U nekim obiteljima mame i tate nakon ručka zajednički bicikliraju ili rolaju, dok se drugi pak odlučuju za samostalno vježbanje u toplini svog doma pred DVD-om na prostirci. Koji god način odaberete, dobar je, budući da brinete o sebi i svojem zdravlju, a time pokazujete primjer vašem djetetu. Kako „izvući“ dijete iz virtualnog svijeta i potaknuti ga na vježbanje?
Pokušajte razgovarati s njim/njom o dobrobitima vježbanja te saznajte koji način vježbanja ga/ju privlači. Nikako nemojte prisiljavati dijete da s vama radi vježbe ako nije zainteresirano. Često se mladi odlučuju na vježbanje u grupi, jer se na taj način druže i upoznavaju nove prijatelje, pa ne bi bilo loše da porazgovarate o upisu u neki timski sport. Odlučite li da nakon ručka cijela obitelj zajednički ide u šetnju kvartom, rolanje, bicikliranje, šetnju šumom ili planinarenje, vaša djeca će uvidjeti koje su koristi aktivnog bavljenja sportom, a ujedno ćete održavati bliski odnos te provesti kvalitetno zajedničko vrijeme.

djeca2

Za vrijeme ljetnih dana, dijete ćete lako motivirati za bavljenje sportom, ukoliko ga/ju odvedete na bazen, posebice ako su u sklopu bazenskog kompleksa tobogani. Polijevanje vodom u dvorištu, igranje lovice ili bilo kakvo vježbanje natjecateljskog karaktera, motivirat će klince da više vremena provode vježbajući s vama, a i provodit će vrijeme aktivno i zdravo u prirodi.
Za mlađu djecu i njihove prijatelje organizirajte ekipno sportsko druženje, dok ćete tinejdžere zainteresirati za sport ukoliko ih upišete na neki adrenalinski sport te tečaj hip hopa i tome slično.

Ukoliko ne možete djecu nikako maknuti od virtualnog svijeta, tu su računalne igre koje zahtijevaju kretanje, poboljšavaju koordinaciju i reflekse pri čemu pojedinac mora oponašati razne pokrete (oni plesni su posebice zabavni), igrati tenis, golf, kuglati i sl. Na taj način djeca će spojiti ugodno s korisnim- igrati računalnu igru, a ujedno se i kretati.

djeca3

Vježbanje sa sobom donosi bezbroj koristi- zdravo je (posebice za dijete koje se razvija), potiče bolje raspoloženje, održava tjelesnu težinu, a istraživanja pokazuju kako djeca koja redovito vježbaju poboljšavaju školske rezultate. Djeca koja vježbaju stječu disciplinu, manje će se okretati nezdravom načinu života, alkoholu, cigaretama i drogi. Možda ćete prilikom motiviranja djeteta imati velikih muka, no trud će se isplatiti, pokušajte!

Tina/H

 

 

O nama Viktoria Safranic

One comment

  1. istina, treba ih potaknuti da vježbaju, i kada ja idem na zumbu, vodim ih djecu sa sobom, jer čim vide da i ti vježbaš, lako će i oni, jer tada to shvaćaju kroz igru!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

*

Scroll To Top