Savjet:
Koje voće i povrće sadrže najveću količinu vode?

Koje voće i povrće sadrže najveću količinu vode?

Voda čini oko 60% tjelesne težine. Da bi tijelo pravilno funkcioniralo, trebamo konzumirati oko dvije litre vode (ili tekućine) dnevno. Svaki sustav u vašem tijelu ovisi o vodi.

Hrana koja hidratizira kalij

Kalij je dominantni pozitivno nabijeni elektrolit u tjelesnim stanicama. Protok kalija i natrija ui iz stanica održava normalno funkcioniranje srca, mozga, bubrega i skeletnih mišića. Kalij je važan za kontrakciju mišića i ritam srca. Većina kalija u tijelu pohranjena je unutar stanica, pa male promjene u koncentraciji kalija u krvotoku mogu imati ozbiljne zdravstvene posljedice.

Dinja sadrži 29 kalorija i sastoji se od 89 posto vode te je izuzetno dobro voće za podupiranje proizvodnje energije putem učinkovitog metabolizma ugljikohidrata i sposobnosti održavanja šećera u krvi stabilnim.

Jagode sadrže 23 kalorije i sastoje se od otprilike 92 posto vode. Jagode su četvrto najjače voće bogato antioksidansima. Polifenoli koji se nalaze u jagodama pomažu u regulaciji odgovora šećera u krvi kod aktivnih osoba.

Hrana koja hidratizira natrij

Natrij je neophodan element za normalno funkcioniranje tijela. Gubi se znojem i urinom i nadoknađuje se prehranom. Tijelo ima izvanrednu sposobnost održavanja ravnoteže natrija i vode u različitim uvjetima. Tijekom vježbanja, osobito po vrućem vremenu, znojenjem se gubi više soli po satu nego što se može nadomjestiti hranom ili čak sportskim napitcima. Tijelo može tolerirati blagi stupanj neravnoteže, ali samo na kratko vrijeme. Hidratacija hranom bogatom natrijem kao što je celer može biti snažan dodatak prehrani.

Celer se smatra visokom elektrolitskom hranom. Već dvije do tri stabljike celera bogate mineralima mogu sportašu nadoknaditi razine natrija, kalija, magnezija, kalcija, fosfora, željeza i cinka nakon intenzivnog vježbanja.

Hidratantna hrana s magnezijem

Magnezij je esencijalni mineral koji djeluje kao kofaktor za više od 300 enzimskih sustava, uključujući one koji kontroliraju metabolizam glukoze. Magnezij ima snažnu neovisnu ulogu u kontroli krvnog tlaka i smatra se važnim čimbenikom u prevenciji srčanog udara. Najhidratantnija namirnica bogata magnezijem je brokula.

Brokula je dio obitelji križanica. Sadrži 90 posto vode i mnoge spojeve koji podupiru zdravlje i djeluju protuupalno.

Dodajte svom danu voće i povrće s visokim sadržajem vode

Jedite svježe voće umjesto da pijete voćni sok. Sok se često zaslađuje, ali svježe voće ima prirodne šećere. Kada jedete voće, unosite puno vlakana koja su organizmu potrebna, a voće je naravno izvrstan izvor vitamina.

Ako ipak imate žudnju za voćnim sokovima, birajte svježe voćne sokove umjesto onih koji sadrže umjetne arome i boje.

Odaberite svježe voće umjesto konzerviranog. Konzervirano voće nema toliko vlakana kao svježe voće i sadrži dodani šećer.

Konzumiranje voća i povrća s visokim udjelom vode može pomoći u zadovoljavanju preporuka o hranjivim tvarima i održati vas hidriranim. Ako ne pijete preporučenu količinu vode u danu, voće i povrće može vam pružiti dodatnu tekućinu, održavajući vas nahranjenima i zdravima. Voće i povrće bogato vodom popularni su izbori za sokove, smoothije i grickalice.

Sadržaj vode u voću.Na primjer, voće kao što su marelice, borovnice, naranče, breskve, ananas, šljive i maline sadrže preko osamdeset posto vode. Dinje kao što su dinja i lubenica imaju jedan od najvećih udjela vode, više od 90 posto.

Sadržaj vode u povrću

Na primjer, povrće poput celera, krastavaca, ledene salate, rajčice i tikvica sadrži preko devedeset posto vode. Ostalo povrće bogato hranjivim tvarima s visokim udjelom vode uključuje brokulu, zeleni kupus, cvjetaču, patlidžan i špinat. Povrće je također odličan izvor antioksidansa, minerala i vlakana.

Foto /screenshot

O nama Obitelj.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

*

Scroll To Top