Znate li....
Početna / Kuharica / Veganski proizvodi šire se svijetom

Veganski proizvodi šire se svijetom

– Mnoge trgovine, restorani i lanci brze hrane lansirali veganske proizvode u siječnjuCilj Veganuaryja je potaknuti što više ljudi da se u siječnju okušaju u veganstvu, a zatim i zadrže svoju odluku kao onu životnu, zbog vlastitoga zdravlja, zaštite okoliša i poštede života mnogih životinja. Srećom, to nikada nije bilo jednostavnije zahvaljujući sve većem broju proizvoda biljnog podrijetla na tržištu. Danas se u trgovinama mogu pronaći veganske verzije gotovo za sve – uključujući vegansku šunku, škampe, jaja, kobasice, piletinu, sir, mlijeko i još mnogo toga. Također, restorani i lanci brze hrane danas imaju više biljnih opcija nego ikad.Svake godine inicijativa Veganuary sve je popularnija, pa je tako prošle godine u tom izazovu sudjelovalo rekordnih 629 000 ljudi iz čak 228 zemalja. Broj vegana samo u Americi porastao je za 300 posto između 2004. i 2019. godine, a svakim danom sve je više ljudi diljem svijeta koji se odlučuju postati vegani.Porastom broja vegana raste i potražnja za veganskim proizvodima kojih nikada nije bilo toliko na tržištu kao danas. Prema nekim procjenama, prodaja veganske hrane, uključujući biljno i kultivirano meso, trebala bi porasti na 300 milijardi dolara do 2025. godine. Veganska hrana i proizvodi namijenjeni su svima i privlače sve neovisno o njihovim prehrambenim navikama, pa sve više ljudi daje prednost veganskim proizvodima.Veganuary kroz razne promocije tijekom siječnja surađuje i s desecima tvrtki koje nisu prehrambene. Zdravstveni i wellness brendovi ističu i daju popuste na svoje veganske proizvode koji nisu testirani na životinjama, npr. razne proizvode za njegu tijela ili suplemente. I trgovački lanci u Hrvatskoj priključili su se Veganuaryju i proširili ponudu veganskih proizvoda koje nude ili postojeće stavili na prigodan popust.Sudionici Veganuariyja anketirani prošle godine izjavili su da im se poboljšala energija za 49 posto, raspoloženje za 48 posto, a cjelokupno zdravlje za 50 posto nakon izazova. Osim toga, 98 % sudionika navelo je da bi Veganuary preporučili prijatelju. Jedući vegansku hranu, ne samo da će se spasiti životi životinja koje se uzgajaju za hranu, već će se pomoći u sprječavanju uništavanja staništa i masovnog izumiranja divljih životinja. Istraživanja pokazuju da je uzgoj životinja najveća prijetnja za 86 posto od 28 000 vrsta za koje se zna da su u opasnosti od izumiranja. Znanstvenici vjeruju da će gotovo 90 posto divljih kopnenih životinja vjerojatno izgubiti stanište do 2050. godine ako se više ljudi ne odluči za veganstvo.“Promjenom životnih navika možemo itekako utjecati na budućnost planeta, a prvi korak je prijava na hrvatsku inačicu Veganuaryja, Vege izazov. Na www.veganopolis.net možete dobiti pregršt besplatnih korisnih informacija i lijep poticaj za pozitivnom promjenom.Učinimo 2023. godinom u kojoj ćemo napraviti konkretan korak naprijed”, poručuju Prijatelji životinja pozivajući sve da istraže veganstvo i veganske proizvode u siječnju.Više informacija može se pronaći na www.prijatelji-zivotinja.hr.

ZANIMLJIVOSTI 
Lanci brze hrane, poput Burger Kinga, McDonald’sa i KFC-a, imaju u ponudi više biljnih opcija nego ikad na raznim lokacijama diljem svijeta. Osim toga, mnogi su restorani počeli nuditi namjenske veganske specijalitete. U 2022. godini, Wagamama, Bella Italia, Wahaca i PizzaExpress bili su neki od lanaca koji su izbacili nove veganske opcije posebno za siječanj.
Brojni trgovački lanci u Hrvatskoj, poput Lidla i Konzuma, priključili su se Veganuaryju i stavili veganske proizvode koje nude na popust te proširili ponudu biljnih namirnica.
Starbucks je najavio da će proširiti svoj jelovnik u Ujedinjenom Kraljevstvu primamljivim veganskim opcijama.Omiljeni lanac ljubitelja kave, jelovniku dodaje novi napitak s karameliziranom latteom od zobi i makadamije. U odjelu slane hrane, Starbucks je surađivao s The Vegetarian Butcher – koji je također dobavljač Burger Kinga – na razvoju veganske govedine za svoj novi sendvič No’Beef and Red Onion Focaccia na svom jelovniku. Za jutarnju gužvu, lanac će za doručak ponuditi biljni zamotuljak punjen tofuom, kobasicama u stilu Lincolnshirea i špinatom, koji dolazi preliven dimljenim umakom od pinto graha i zamotan u tortilju. Od slastica najavljuju novi muffin od banane i karamele te mini štrucu s malinama i bademima.  Sve se to može naručiti s napitkom s biljnim mlijekom po vlastitom izboru bez nadoplate — politika je to koju je Starbucks usvojio u svojih više od 1000 trgovina u Velikoj Britaniji tijekom veganskog siječnja prošle godine.
Veganuary surađuje s desecima tvrtki za posebne proizvode i promocije tijekom siječnja. Zdravstveni i wellness brendovi LUSH Cosmetics, Bragg, Complement i Herbaland nudit će posebne ponude kao što su novi veganski proizvodi za kosu i kožu, Omega-3 suplementi i popusti na veganske gumene bombone. Partneri restorana Mellow Mushroom, Cinnaholic, Rush Bowl i Blue Saki Sushi Grill uvode Veganuary specijalitete i jelovnike, dok robne marke kao što su Field Roast, Sweet Earth, Unreal Deli i Lightlife nude digitalne kupone i popuste.

O nama Obitelj.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

*

Scroll To Top