Breaking News
Početna / Događanja / Filmovi & Predstave / Trajni utjecaj ‘Priče o igračkama’: Kako je voljeni film promijenio animaciju

Trajni utjecaj ‘Priče o igračkama’: Kako je voljeni film promijenio animaciju

1995. godine animacija je zauvijek promijenjena. Žanr, poznat po prenošenju publike u nove svjetove, do tada je uglavnom bio crtan rukom, koristeći tehnike koje su popularizirali Walt Disney Studios i Warner Bros. Ali kada je Disney udružio snage s Pixarom – računalom u nadolazećem vremenu animacijski studio kojim je predsjedao Steve Jobs — za Toy Story je rođen prvi računalno animirani igrani film i otključan je novi svijet filma.

Iako je projekt imao plan (oskarom nagrađen kratki film Tin Toy člana osnivača Pixara Johna Lassetera inspirirao je novo partnerstvo Disney-Pixar da istraži film iz perspektive male igračke), također se suočio sa svojim dijelom izazova.

Scenarij – koji su napisali Joss Whedon, Andrew Stanton, Joel Cohen i Alec Sokolow iz priče Lassetera, Stantona, Petea Doctera i Joea Ranfta – prošao je kroz prepise, dok su računalni znanstvenici nastavili raditi na izgradnji softvera koji će omogućiti kompjutersku animaciju.

“U to vrijeme ljudi koji su se bavili tehnologijom bili su tehnolozi,” objasnio je Galyn Susman tijekom panela Akademije 2015. koji je slavio nasljeđe Toy Storyja. Susman, koji je producirao brojne Pixarove projekte, uključujući novi spin-off Story o igračkama Lightyear, bio je supervizor rasvjete i umjetnik modeliranja na originalnom filmu.

“U to vrijeme nismo bili filmaši”, prisjetila se. “Nismo razumjeli filmski jezik. Jednostavno smo radili sve što nam je rečeno da bismo dobili grafičke slike na ekranu programiranjem što smo brže mogli da napravimo slike… i usput smo učili.”

Dakle, dok su računalni znanstvenici pisali kod pokušavajući oponašati slobodu filma, Lasseter se usredotočio na pokušaj oponašanja ograničenja kamere. Radeći s tadašnjim softverskim inženjerom (a kasnije predsjednikom Pixara i Disney Animationa) Edom Catmullom, tim se usredotočio na kritične aspekte snimanja filmova poput zamućenja pokreta. Krajnji cilj bio je da Toy Story zauzme dosad nečuveno slatko mjesto između animacije i akcije uživo.

“Svi su pokušavali stvoriti alate za računalne animacije kako bi napravili nešto što je izgledalo apsolutno stvarno”, rekao je Lasseter tijekom panela Akademije. “Sada ću se odmaknuti od stvarnosti [kako bih] proizveo nešto za što publika… zna da to ne postoji. I onda to učiniti što je moguće stvarnijim.”

Nakon duge i burne konceptualne i produkcijske faze, Priča o igračkama konačno je puštena u kina 22. studenog 1995. godine.

Pričajući priču o suparničkim igračkama Woodyju (Tom Hanks) i Buzzu Lightyearu (Tim Allen) dok ostavljaju po strani svoje razlike i kreću na putovanje kako bi se ponovno ujedinili sa svojim vlasnikom Andyjem, Priča o igračkama doživjelaje ogroman uspjeh. Film je osvojio publiku vrhunskom tehnologijom i iskrenom pričom. Sav naporan rad koji je uložen u stvaranje Priče o igračkama isplatio se kada je bio veliki hit na kino blagajnama, postavši jedan od filmova s ​​najvećom zaradom 1995. A Priča o igračkama nije bila samo komercijalni uspjeh; film ostaje jedan od najcjenjenijih animiranih filmova ikad objavljenih do danas.

“Bio je to film. Bio je osvijetljen, bio je dimenzionalan, imali smo kamere koje su se kretale kroz stvari. Imali smo Steadicam snimke, sve te stvari, i osjećao se kao film”, rekao je Lasseter o konačnom proizvodu. “Ipak, bili su crtani i kretali su se poput crtića, a ipak sam ih mogao dodirnuti. Bili su plastični. Bila je to sva ta jedinstvenost – razumijevanje ograničenja onoga što je medij bio u to vrijeme, i stvaranje likova i pripovijedanja .”

Oscar za najbolji animirani igrani film u to vrijeme nije postojao (uveden je 2002.), ali je film bio nominiran za tri Oscara (najbolji originalni scenarij, najbolja glazba i najbolja pjesma za “You’ve Got a Friend in”) Randyja Newmana. Mi”). Bio je to prvi put da je animirani igrani film nominiran za najbolji originalni scenarij.

Tijekom 68. ceremonije dodjele Oscara, Lasseteru je dodijeljen Oscar za posebna dostignuća za svoju inovaciju u računalnoj animaciji — za koju je rekao da je u svom govoru podijeljena sa “svima u Pixar Animation Studios”. “Računala nisu sama stvorila Priču o igračkama. Grupa vrlo talentiranih ljudi jest”, primijetio je.

“Znate, osvojiti nagradu je sjajno”, kasnije je Lasseter razmišljao u intervjuu za Akademiju. “Ali biti nominiran je također vrlo, vrlo posebno postignuće. To je nagrada za sebe. I to je nešto što će zauvijek u mojoj karijeri biti nešto na što sam najponosniji jer sam nominiran za [najbolji originalni scenarij].”

Toy Story, koja je inspirirala brojne CGI animirane filmove i modernu eru animacije, postala je jedna od najuspješnijih Disneyjevih franšiza, iznjedrivši tri nastavka. A sada stiže spin-off film sa Lightyearom.

U međuvremenu, Pixar je od tada napravio 25 animiranih filmova, osvojivši preko desetak Oscara. A sve je počelo s jednim od najrevolucionarnijih animiranih filmova ikada snimljenih, Toy Story.

A.frame

Photo Credit: Pixar

Nađi nas i na Facebooku!

O nama Obitelj.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

*

Scroll To Top