izložba, koja je dio opsežnih Stories of Cinema Muzeja Akademije, prikazuje širok raspon umjetnosti animacije, od više glava Jacka Skellingtona iz filma Noćna mora prije Božića Tima Burtona iz 1993. do originalne staklene ploče korištene u snimanju Disneyja iz 1940. film Pinocchio. Također sadrži elemente koje publika nikada nije vidjela, od ilustracija i koncepta koji su pomogli zamisliti likove i svjetove do maketa stvorenih kao modela za nacrtane likove.Slavimo neopjevane heroje animacije u Muzeju Akademije
- lipnja 2022
Kada su u pitanju pioniri u povijesti animacije, puno je umjetnika koji su proletjeli ispod radara.
Da, tu su velika imena poput Williama Hanne, suosnivača studija za animaciju i produkcijske kuće Hanna-Barbera, ili Jaya Warda, koji je stvorio animirani crtani show Rocky and Bullwinkle. No, osvrćući se na Zlatno doba američke animacije (otprilike od 1928. do 1973.), mnogi umjetnici iza kulisa bili su uglavnom neprepoznati tijekom života.
Izložba koja je otvorena u Muzeju filmske akademije u Los Angelesu odaje počast tim kreatorima. Izmišljanje svjetova i likova: Animacija, koja je stalno na ogled za posjetitelje galerija, sadrži preko 300 predmeta u tri sobe – od starih animacijskih ćelija do crteža i lutaka – koji slave zamršene detalje koji su ušli u stvaranje animiranih filmova u preddigitalno vrijeme .
“To je više od 100 godina snimanja animiranih filmova i priča koje su ispričali”, kaže Jenny He za A.frame. Kustos je izložbi u Muzeju filma Akademije.
Izložba, koja je dio opsežnih Stories of Cinema Muzeja Akademije, prikazuje širok raspon umjetnosti animacije, od više glava Jacka Skellingtona iz filma Noćna mora prije Božića Tima Burtona iz 1993. do originalne staklene ploče korištene u snimanju Disneyja iz 1940. film Pinocchio. Također sadrži elemente koje publika nikada nije vidjela, od ilustracija i koncepta koji su pomogli zamisliti likove i svjetove do maketa stvorenih kao modela za nacrtane likove.
“Provodi nas kroz animaciju, od najranijih inovatora, poput Winsora McCaya, do danas”, rekao je. “Gleda na format, zanat i žanrove, gdje je jedina granica mašta filmaša. Na ovoj izložbi postoji žanr horora, fantazije i znanstvene fantastike.”
Izložba vodi posjetitelje kroz korak-po-korak proces snimanja filmova u preddigitalno vrijeme s ručno crtanim i ručno rađenim maketama, lutkama i crtežima.
“Želio sam u prvi plan staviti ljude koji stoje iza priče i koncepta, da zavirim iza kulisa ovih omiljenih, klasičnih filmova. Svaka osoba uključena u stvaranje lutaka, storyboarda i modela bila je važna”, objasnio je.Prema Heovim riječima, na izložbi su predstavljena i dva azijsko-američka talenta čiji su doprinosi često zanemareni: ilustrator Tyrus Wong i izrađivač maquette Wah Ming Chang.
Obojica su upravo radila na jednom od najutjecajnijih animiranih filmova svih vremena, Disneyevom klasiku Bambi iz 1942.
“Ono što sam želio pokazati uključivanjem Tyrusa Wonga i Wah Ming Changa je koliko je dizajn produkcije važan u stvaranju tona ili osjećaja filma”, rekao je. “Zanimljivo je kako animatori dobivaju najvišu naplatu za efekte i animaciju, ali svi majstori koji rade s animatorima jednako su važni u ovim nevjerojatnim filmovima koje danas poznajemo.”Wong je rođen u Kini i emigrirao je u Sjedinjene Države kao dijete. Nakon studija umjetnosti na Institutu za umjetnost Otis, Disney ga je 1938. angažirao kao “između” – animatora koji crta okvire između ključnih akcijskih slika filma.
Wong je donio utjecaj kineskih pejzažnih slika u Disneyeve filmove, a da publika to nije primijetila. U Bambiju se nalaze prizori stabala trešnjinog cvijeta, minimalno uređenje okoliša, podsjećanje na slike iz doba dinastije Song, naglašavanje planina i tankih stabala.
U muzeju se mogu vidjeti njegove konceptualne ilustracije za okolinu Bambija, uključujući njegove slike akvarelom, pastelom i gvašem, te crteže na papiru, koji su ljubaznošću Walt Disney Animation Studios i Animation Research Library. Wong nije bio samo pozadinski umjetnik, već i ilustrator filmske produkcije i umjetnik skica u Disneyju i Warner Brothersu sve dok nije otišao u mirovinu 1963. Danas je Wong jedan od najslavnijih azijsko američkih umjetnika 20. stoljeća.
“Kada razmislite o tome koliko ljudi danas radi na stvaranju filmova, postoji mnogo ljudi ispod crte koji nisu toliko naglašeni koliko bi trebali biti”, primijetio je. “Mislima je to ono što je tako sjajno u muzeju [Akademije] . Sada imamo prostor da posvetimo priče različitim majstorima za snimanje ovih filmova.”
Dio Heova posla kao kustosa nije samo izlaganje zanimljivih predmeta, već i njihovo postavljanje u kontekst kako bi posjetitelji mogli saznati više o njima. Da bi to učinila, ona prikazuje Wongov rad zajedno s drugim pozadinskim umjetnicima iz istog doba. “Uspoređujem Wongov rad s Eyvindom Earleom, Disneyjevim pozadinskim umjetnikom koji je radio na Trnoružici (1959.)”, objasnio je.”Kada pogledate ova originalna umjetnička djela oba slavna ilustratora, možete zaključiti da izgled filma definira pozadinski umjetnik. Ti su umjetnici u pozadini pomogli utjecati na ova dva izrazito različita filma”, nastavila je.
“Radi se o stvaranju svijeta koji može izazvati emocionalne reakcije ljudi i životu u tom svijetu”, dodala je. “Svi smo plakali kad god smo vidjeli Bambija prvi put. To je svijet koji je on izgradio. Tako mi je drago što smo u mogućnosti da iznesemo njegove doprinose. U to vrijeme to nije bilo dobro poznato. On nije bio u prvom planu, ali njegov talent je prepoznat.”Umjetnost Wah Ming Changa nije se pojavila na ekranu, ali nije bila ništa manje važna za uspjeh Bambija i razvoj 2D animacije kao umjetničke forme. Dizajner je napravio model jelena od drveta kako bi pomogao Disneyevim animatorima da dobiju bolji 3D prikaz životinje tijekom animacije. Changov drveni i metalni model jelena, koji se koristi za anatomsku referencu udova i zglobova jelena, uključen je u izložbu zahvaljujući zbirci Theodora Thomasa. Pomogao je najboljim Disneyevim animatorima – uključujući Milta Kahla i Ollieja Johnstona – stvoriti mladog jelena za Bambija.
„Razlog zbog kojeg sam želio pokazati različite aspekte koji ulaze u stvaranje animiranog filma je taj što sam želio pogledati ne samo redatelja i glavnog animatora, već i ilustratore, te aspekte pretprodukcije do postprodukcije, makete i modele. tvorci”, rekao je. “Želio sam posjetiteljima pružiti različite, inspirativne prodore u način na koji se snimaju filmovi. Ova izložba je zapravo za posjetitelje da zavire iza zavjese i vide što ide u snimanje filma.
by Nadja Sayej preuzeto (A.frame)