Mnogi roditelji se pitaju kako pomoći djetetu u učenju. Pitanja poput: “Trebam li učiti s djetetom i do koje dobi? Je li dobro da ono uči s prijateljima? Ne dobiva li dijete previše zadaće?“vrlo su česta i roditelji ne znaju koji su pravilni odgovori. Evo nekoliko savjeta za pomoć u učenju.
Da bi dijete moglo kvalitetno učiti, potreban mu je odgovarajući prostor za učenje. Bilo bi dobro kad bi dijete uvijek učilo i pisalo domaće zadaće na istom mjestu jer će na taj način biti psihički pripremljeno na to da taj prostor služi za obavljanje obveza. Radna površina bi trebala biti na mjestu do kojeg dopire dovoljna količina svjetla, a u sobi bi trebalo imati određen prostor za knjige i bilježnice poput police ili ormara.
Dajte djetetu za učenje mir, tj. ne bi bilo dobro da mu neprestano upadate u sobu, postavljate mu pitanja i prekidate proces učenja. Neka najprije uči teže predmete, a onda krene na one nešto laganije. Ne bi bilo dobro da uči slične predmete zaredom jer bi moglo pomiješati informacije. Što se tiče domaćih zadaća, nikako nemojte pisati djetetu zadaću, možete mu ponuditi pomoć ili kontrolirati napravljeno, no samo pisanje njegov je zadatak.
Ako dijete uvijek uči u isto doba dana, izgrađuje naviku učenja i ono mu ne predstavlja problem. Treba naglasiti da nemaju sva djeca isti stil učenja kao i da ne uče sva u isto vrijeme.
Kako bi uspješnije zapamtilo informacije, treba ga poučiti da pravi bilješke ili podcrtava bitne dijelove teksta. Na samom početku neće biti toliko uspješno, no s vremenom će spoznavati kako razvrstati bitne od nebitnih informacija i praviti kvalitetne bilješke. Sve su popularnije i mentalne mape u učenju, no neki učenici se i dalje ne snalaze u njima, pa bi bilo dobro da dijete uz vašu pomoć pokuša pronaći vlastiti stil učenja i pravljenja bilježaka. Na taj način dijete će bolje razumjeti gradivo i postići veći uspjeh. Jedna od popularnih metoda učenja je i postavljanje pitanja na koje dijete daje odgovore. Nakon što dijete nauči gradivo, možete ga ispitati ili mu objasniti dijelove gradiva koji su mu nejasni.
Treba imati na umu da neka djeca bolje uče kad su sama, a neka s prijateljima iz razreda. Dijete će samo vidjeti koja mu metoda najviše odgovara tj. njegovom stilu učenja. Bilo bi dobro omogućiti djetetu pristup dodatnim informacijama, tj. izvorima iz knjižnice, izvorima s interneta, obrazovnim igrama- opcija je mnogo. Neka djeca će bolje zapamtiti neke činjenice ako pogledaju film, preslušaju CD i sl. Roditelj je taj koji dijete može uputiti i zainteresirati ga za učenje koje nije suhoparno i dosadno.
Roditelji i učitelji dijete mogu uputiti da sve obveze piše u planer ili blokić kako bi uvijek imalo zabilježene obveze te bi ih obavljalo uredno i na vrijeme. Dijete bi trebalo znati koje vrijeme odvaja za učenje i pisanje zadaća, a koje za organizaciju slobodnog vremena. No, treba naglasiti da dijete ne bi smjelo imati učenje kao jedinu zanimaciju, potaknite ga na kvalitetno provođenje slobodnog vremena, neka razvija interese prema glazbi, sportu, crtanju, boravku u prirodi i sl.
Ne očekujte od djeteta da donese kući samo dobre ocjene, pitajte ga što je učilo, na koji način, što su ga pitali u školi-uključite se! Dijete će osjećati da vam je stalo, a ako mu objasnite koje koristi za njega ima učenje, lakše će obavljati svoje obveze i biti sretno!
Tina/H