Savjet:
Kako preživjeti vrućine?

Kako preživjeti vrućine?

Visoke temperature ubijaju stotine ljudi svake godine. Smrti i bolesti povezane s vrućinom mogu se spriječiti, ali više od 700 ljudi umre od ekstremne vrućine svake godine u Sjedinjenim Državama.

Poduzmite mjere da ostanete hladni, hidrirani i informirani. Ako vam bude previše vruće, možete se razboljeti. Možete se razboljeti od vrućine ako je vaše tijelo ne može nadoknaditi i pravilno vas ohladiti. Glavne stvari koje utječu na sposobnost vašeg tijela da se ohladi tijekom ekstremno vrućeg vremena su:

Visoka vlažnost zraka. Kada je vlažnost visoka, znoj neće tako brzo ispariti. To sprječava vaše tijelo da otpušta toplinu onoliko brzo koliko je potrebno.
Osobni faktori. Dob, pretilost, vrućica, dehidracija, srčana bolest, mentalna bolest, loša cirkulacija, opekline od sunca te korištenje lijekova na recept i alkohola mogu igrati ulogu u tome može li se osoba dovoljno ohladiti po vrlo vrućem vremenu.
Najrizičniji su ljudi stariji od 65 godina, djeca mlađa od dvije godine te osobe s kroničnim ili mentalnim bolestima.Pažljivo pratite ljude čija skrb ovisi o vama i postavite ova pitanja:

Piju li dovoljno vode?
Imaju li pristup klima uređaju?
Treba li im pomoć da ostanu hladni?
Osobe s najvećim rizikom od bolesti uzrokovane vrućinom mogu poduzeti sljedeće zaštitne radnje kako bi spriječile bolest ili smrt:
Ostanite u klimatiziranim zgradama koliko god možete. Klimatizacija je način broj jedan da se zaštitite od bolesti i smrti uzrokovanih vrućinom. Ako vaš dom nije klimatiziran, smanjite rizik od bolesti uzrokovanih vrućinom provođenjem vremena u javnim objektima koji su klimatizirani i korištenjem klima uređaja u vozilima. Obratite se svom lokalnom odjelu za zdravstvo ili pronađite klimatizirano sklonište u vašem području.
Nemojte se oslanjati na ventilator kao svoj glavni uređaj za hlađenje tijekom ekstremne vrućine.
Pijte više vode nego inače i nemojte čekati da ožednite da biste je pili.
Provjerite prijatelja ili susjeda i neka netko učini isto za vas.
Ograničite korištenje štednjaka i pećnice – učinit će vam i vašem domu toplije.
Čak i mladi i zdravi ljudi mogu oboljeti od vrućine ako sudjeluju u teškim fizičkim aktivnostima tijekom vrućeg vremena:

Ograničite svoje aktivnosti na otvorenom, osobito u podne kad je sunce najjače.
Usporite svoju aktivnost. Započnite aktivnosti polako i postupno ubrzavajte.
Pijte više vode nego inače i nemojte čekati da postanete žedni da biste popili više. Grčevi u mišićima mogu biti rani znak bolesti uzrokovane vrućinom.
Nosite široku, laganu odjeću svijetlih boja.
Ako se bavite sportom koji se provodi tijekom vrućeg vremena, zaštitite se i pazite na svoje suigrače:
Zakažite treninge i vježbe ranije ili kasnije tijekom dana kada je temperatura niža.
Pratite stanje suigrača i neka netko učini isto za vas.
Odmah potražite liječničku pomoć ako vi ili vaš suigrač imate simptome bolesti povezane s vrućinom.
Naučite više o tome kako zaštititi mlade sportaše od bolesti povezanih s vrućinom pohađajući ovaj CDC tečaj.
Svatko bi trebao poduzeti ove korake kako bi spriječio bolesti, ozljede i smrt uzrokovane vrućinom:

Ostanite u klimatiziranom zatvorenom prostoru koliko god možete.
Pijte puno tekućine čak i ako ne osjećate žeđ.
Pažljivo planirajte aktivnosti na otvorenom.
Nosite široku, laganu odjeću svijetlih boja i kremu za sunčanje.
Umirite se.
Tuširajte se hladnom vodom ili kupajte kako biste se rashladili.
Provjerite prijatelja ili susjeda i neka netko učini isto za vas.
Nikada ne ostavljajte djecu ili kućne ljubimce u automobilima.
Provjerite lokalne vijesti za ažuriranja zdravlja i sigurnosti.

O nama Obitelj.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

*

Scroll To Top