U četvrtak, 20. kolovoza u 20 sati u Galeriji Fotokluba Split (Marmontova 5) otvara se izložba fotografkinje Ive Lulić pod nazivom Krk – otok vila.
Izložba će biti otvorena sve do 6. rujna.
Fotografkinja Lulić na svojim je fotografijama naime oživjela krčku legendu o naseljavanju otoka Krka i susretu došljaka Matana s zlatnom vilom Divÿcom. Riječ je o projektu nastalom u suradnju autorice i Centra za kulturu grada Krka koji osim što nas uvodi u svijet legendi, ukazuje i na raznolikost otočnih krajolika koji su kao kulisa vilinske predstave odabrani u suradnji s Javnom ustanovom Priroda, otočnim općinama i njihovim turističkim zajednicama.
Zanimljivost je i da su krčke vile i vilenjake za ovu priliku utjelovili krčki vrtićari, osnovnoškolci i srednjoškolci, ali i djeca iz karlovačkog Doma Vladimir Nazor s kojima je autorica i započela otkrivanje vilinskih svjetova krenuvši 2010. godine u realizaciju projekta Vile i vilenjaci Artusi koji je privukao iznimnu pozornost publike i struke i za koji je ova fotografkinja nagrađena i godišnjom nagradom ULUPUH-a za najbolju mladu umjetnicu 2012. godine.
Fotografkinja Iva Lulić dosad je realizirala nekoliko umjetničkih projekata, „Vile i vilenjaci Artusi“ 2010. , „Svijet Artusa-Gorski kotar“ 2011., „Krk-otok vila“ 2013. , „Snoviđenja prošlosti“ 2013,, „Podravina između mitova i legendi“ 2012.-2014. i značajan broj samostalnih izložbi kojima je zajedničko da prilikom njihova stvaranja, ova mlada umjetnica ne koristi moderne mogućnosti računalnih efekata, već poput starih majstora analogne fotografije stvara svoja djela koristeći svjetlo. Ono je osim elementarne, oblikovne uloge u fotografiji i sredstvo stvaranja atmosfere i značenja, naglašavajući prirodu paralelnog, oku nevidljivog svijeta.
Branka Hlevnjak, likovna kritičarka o izložbi:
„. Dovoljan je pogled na svaku od fotografija pojedinačno, pa da Ivi Lulić priznamo da je velika majstorica fotografskog iluzionizma. Istodobno, to su realne fotografije ambijenata, prirodnih ljepota, fotografije izvrsne rasvjete i skladnih boja. U kontrapunktu prirodne veličanstvenosti i umjetne i umjetničke intervencije utemeljene na tradicijskoj ikonografiji, pučkoj i pradavnoj mitskoj predaji, cijeli projekt postaje mnogo više od same fotografije. Fotografija je Ivi Lulić samo sredstvo za oživljavanje najdubljih sjećanja, koji se javljaju u fragmentima utkani u suvremeno duhovno nasljeđe.“