Breaking News
Početna / Off-off Broadway sabotira kapitalizam današnjice – ZKM

Off-off Broadway sabotira kapitalizam današnjice – ZKM

U okviru festivala „Američko kazalište u Zagrebu“ koji traje od 12. do 16. travnja u organizaciji  Zagrebačkog kazališta mladih, u nedjelju, 13. travnja, održana je tribina ”Američko- hrvatski pogledi o suvremenom  teatru”. Gosti tribine u Zagrebačkom kazalištu mladih bili su članovi newyorških skupina New York City Players i Half Straddle, studenti  Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, članovi Zagrebačkog kazališta mladih  i predstavnici medija.

Članovi spomenutih skupina off-off Broadwaya stigli su u Zagreb u sklopu europske turneje, te su do sada izveli predstave u Toulouseu, Parizu i Strasbourgu, a u Zagrebačkom kazalištu mladih je festival započeo u subotu na večer  izvrsno primljenom predstavom „Smetnja vida“ Christine Masciotti, u režiji Richarda Maxwella , i izvedbi  New York City Playersa.

Američki glumci su istaknuli da je europska turneja bila pravi pogodak jer su osjetili izuzetnu povratnu energiju publike koja je drugčija nego u SAD-u, dok su gostovanje u Zagrebu ocijenili uzbuđujućim i drukčijim od onog francuskog.  Jednoglasni su bili u spoznaji razlika kazališnih tradicija SAD-a i Europe, zaključivši da im se čini da je u Europi daleko bolje, dok podjela, primjerice, newyorškog kazališta na komercijalno broadwaysko kazalište (neumjetničko i ekonomski isplativo)  i ono off- broadway (tradicionalno) ili, pak, off-off Broadway ima čvrsta i nimalo laka pravila.  Ukratko, glumci off-off broadwaya ne mogu živjeti od svoje umjetnosti i nerijetko se pored teatra za čisto preživljavanje moraju snalaziti radeći brojne druge poslove.  Becca Blackwell iz skupine Half Straddle koja glumi u predstavi Galeb (Misleći na tebe) istaknula je da umjetnici off-off Broadwaya „sabotiraju  kapitalizam današnjice“  što ponekad ne nalazi na najbolje reakcije establishmenta, no to je njihova zadaća.

Tina Satter, autorica projekta Galeb (Misleći na tebe) govorila je o nekovencionalnom školovanju glumaca off-off Broadwaya, dugotrajnom treningu i pohađanju različitih radionica, jer su klasične škole izuzetno skupe, no svi su jednoglasni u činjenici da se ustrajnost isplati i da oni najuporniji  imaju priliku uspjeti.  „New York je još uvijek mjesto u kojem se imaš šansu dokazati, u kojem je sve moguće  što pokazuje i moje dvadesetogodišnje trajanje na sceni. Naravno, to znači rad u teškim uvjetima, probe u malim i neadekvatnim prostorima koje traju samo 2 tjedna , no ništa ne može poljuljati moju vjeru u teatar“, kazala je Linda Mancini, kojoj je začuđujuća i nepoznata sigurnost i uvjeti rada hrvatskih glumaca u ansamblima repertoarnih kazališta. „Naši uvjeti su ponekad okrutni, no često nam na slobodi u radu pomalo zavide glumci komercijalnih kazališta“ dodali su gosti iz Amerike, a na pitanje je li zaista istina da na velikim audicijama uloge uvijek dobivaju samo najbolji – od srca su se nasmijali.

O nama Obitelj.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

*

Scroll To Top