Petak, 15. srpnja na Osječkom ljetu kulture donosi nam otvorenje dvije odlične izložbe:
19.00 sati/Galerija Knifer/ otvorenje izložbe nagrađenih radova 4. Međunarodnog studentskog biennalea
20.00 sati/Galerija Kat Kulturnog centra Osijek/
TOMISLAV BUNTAK: Selekcija velikih formata „Lost in Space“ / otvorenje izložbe /
Ulaz na sva događanja u sklopu Osječkog ljeta kulture je SLOBODAN.
Tijekom Osječkog ljeta kulture, kulturna živost uvuče se u sve prostore grada, a
galerije, muzeji, knjižnice, parkovi, trgovi i dvorišta, postanu mjesta kulturnih susreta
posebno nam drage, ljetne vrste.
Pa će tako u petak, 15.7. s početkom u 19.00 sati u Galeriji Knifer biti otvorena
izložba nagrađenih radova 4. Međunarodnog Studentskog biennalea, a u 20.00 sati
u Galeriji Kat Kulturnog centra Osijek bit će službeno otvorena izložba uglednog
hrvatskog slikara i umjetnika Tomislava Buntaka- selekcija velikih formata „Lost in
space“.
Petak, 15.7./19.00 sati/Galerija Knifer/ 4. MEĐUNARODNO STUDENTSKO
BIENNALE / GREATEST HITS / otvorenje izložbe /
Ulaz SLOBODAN
U osječkoj Galeriji Knifer u sklopu Osječkog ljeta kulture, 15. srpnja u 19.00 sati,
otvara se izložba nagrađenih radova 4. Međunarodnog studentskog biennala.
Spomenuto, četvrto po redu Međunarodno studentsko biennale održano je u srpnju u Splitu, a nagrađeni radovi bit će izloženi u Osijeku sa središnjom temom Greatest Hits, mladi umjetnici u sklopu Biennalea, pozvani su da budu svoji vlastiti kritičari i svoja vlastita publika – da sami izaberu ono najbolje
što su ikada napravili, svoj najveći hit u bilo kojem mediju i bilo kojoj tehnici.
Na izložbi u Osijeku bit će predstavljeno šest nagrađenih radova četvrtog izdanja
biennala. Grand prix nagradu “Ivan Ladislav Galeta” osvojila je Leandra Agazzi
(Zürcher Hochschule der Künste, Zürich) za rad Care Less. Dobitnici
jednakovrijednih nagrada su Ivan Gundić (Akademija dramske umjetnosti, Zagreb)
za rad Memogram te Marcel Schwitlick (Universität der Künste, Berlin) za rad
Upward spiral. Dobitnici posebnih priznanja su Martin Moolhuijsen (Universität der
Künste, Berlin) za rad Infinite jest, Leif Hendrik Kauz-Zeller (Staatliche Akademie
der Bildenden Künste, Stuttgart) za rad Melancholia te Milan Kujundžić (Akademija
umetnosti, Novi Sad) za rad One for a breathless man, one for the observer.
Izložbu organiziraju Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Umjetnička
akademija u Splitu te Osječko ljeto kulture, a moći će se pogledati do 15.
kolovoza, u radno vrijeme Galerije Knifer.
Petak, 15.7./20.00 sati/Galerija Kat Kulturnog centra Osijek/
TOMISLAV BUNTAK: Selekcija velikih formata „Lost in Space“ / otvorenje
izložbe/ Ulaz SLOBODAN
Tomislav Buntak, autor je SF izložbe „ Lost in space “ koja će u petak, 15.7. biti
službeno otvorena u Galeriji Kat Kulturnog centra Osijek.
Tomislav Buntak važno je ime hrvatske likovne scene – predsjednik je HDLU-a,
najvećeg hrvatskog udruženja likovnih umjetnika i dekan Akademije likovnih
umjetnosti u Zagrebu. Istodobno, Buntak je i jedan od najvažnijih suvremenih
hrvatskih slikocrtača, ali i crtača slike, čiji velik dio opusa povjesničar umjetnosti
Željko Marcijuš označava pojmom čudesnog u umjetnosti. Upravo taj Buntak svoje
će crteže izložiti u Osijeku.
Dio izložbe „Lost in space“- stripovski povezanih slikocrteža na papiru, izložene u Kabinetu grafike HAZU-a u Zagrebu, bit će predstavljen u Osijeku. Izložba je
otvorena za posjetitelje od 15. srpnja, u Galeriji Kat Kulturnog centra Osijek, od pon-
sub od 10-20 sati.
O IZLOŽBI:
„Autorove vizualizacije, poput samog crtača, sazdane su od imaginacije, fantazije,
koncentracije, fokusiranosti i vještine. (…). Vidimo sublimiranu Buntakovu SF viziju
utemeljenu na zapadnom poimanju umjetnosti i njezinih osnovnih prikazivačkih načina te
varijacija koje počivaju na varci oka, kao i odmacima od njih; uprizorenu dvodijelno-
trodijelnim crno-bijelim slikosjenčanjem, totalnim zagušenim kadrom, kao i raznolikim
modulacijama – crtkanjem ispunjenih povezanih obličja, ovdje muških i ženskih astronauta u
opuštenoj svemirskoj igri. Podmorje je preobraženo u kozmički ocean, gdje su istezanja i
izrastanja u pravocrtnim i dijagonalnim smjerovima relativizirana simulacijom bestežinskog
stanja. Za Buntaka uobičajena flora i fauna transformirana je u organičke hibridne letjelice,
organsko-mehaničke strojeve koji odaju univerzalno prapočelo bioloških praoblika, autorove
verzije izumiteljstva pretočene u hibridni konstrukt.“
Iz predgovora Željka Marciuša