Savjet:
Tinejdžeri i društvene mreže

Tinejdžeri i društvene mreže

Koliko puta ste čuli vaše dijete kako govori da je „lajkalo“ status, da je „tagano“ na nečijoj slici i da mu se prijatelj javio u inbox?

Društvene mreže su svuda oko nas i ne postoje istraživanja koja bi dokazala kako sve na nas djeluju. Ipak, najveći utjecaj imaju na tinejdžere koji se samoistražuju u realnom svijetu, ali i u ovom imaginarnom koji tvore na „fejsu“.Mediji nas gotovo svakodnevno bombardiraju informacijama o negativnim utjecajima Facebooka i većina od nas zna koji su, no znaju li naši tinejdžeri?

teen1

U jednom istraživanju provedenom u Americi dokazano je kako profili na Facebooku omogućuju mladima da eksperimentiraju sa vlastitim identitetom. Mladi na mreži tvore identitet koji se često razlikuje od onoga kakvi su u stvarnom životu. Također, velik broj mladih odlučuje se na mreži napisati samo informacije i interese koji će ih pred drugima definirati kao „cool“ osobe koje se mnogo druže s drugima, sudjeluju u partyima, zabavljaju se, piju, puše i sl. Tako se mladi često pokušaju pokazati na način da „ispadnu bolji“ nego što jesu, kako bi ih prijatelji prihvatili. Facebook omogućuje mladima da vizualno eksperimentiraju sa samim sobom – tako se može naići na slike mladih u različitim pozama, odjevnim kombinacijama, facijalnim ekspresijama (poznati „duck face“) i tome slično. Postavljanjem različitih statusa mladi također dobivaju poruku o tome tko se s njima slaže, tko ne, tko ima slična uvjerenja, tko ih osuđuje. Prisustva u pojedinim grupama također povezuju mlade na temelju zajedničkih interesa te im predstavljaju bitnu stvar u životu. Interakcija s prijateljima na mreži od velikog je značaja, oni koji „lijepe“ jedni drugima komentare na „zid“ popularniji su i prihvaćeniji u društvu.

Neka istraživanja pokazuju da komunikacija na Facebooku pomaže mladima da savladaju anksioznost i usamljenost te da bolje komuniciraju. Facebook kao i ostali online alati nudi mladima komunikaciju bez srama te se i oni povučeniji bolje snalaze u ovom prostoru. Facebook također može pomoći mladima da istraže svoj identitet. Ipak, treba imati na umu i one negativne utjecaje Facebooka s kojima se svakodnevno susrećemo.

teen2

U Americi postoje slučajevi samoubojstava tinejdžera zbog vrijeđanja putem Facebooka ili dopisivanja s osobama koje su se lažno predstavljale. Tinejdžeri često ne mogu znati tko se krije iza Facebook profila te kakve namjere ima. Postoje i slučajevi otvaranja Facebook profila u ime druge osobe pri čemu se tu osobu želi osramotiti i omalovažavati. Mnogi mladi još uvijek ne znaju zaštititi svoje podatke te su oni svima vidljivi zbog čega mogu biti na meti raznih nasilnika. Facebook može doprinijeti razvoju nesigurnosti, ali i narcizma – korisnici mreže orijentiraju se sami na sebe „postajući“ vlastite slike, linkove i sl. Zanimljivo je i to da su tinejdžeri skloni više informacija o sebi otkriti na Facebooku, nego bi inače u stvarnom životu.

teen3

Što učiniti? Naučite kako sačuvati privatnost na Facebooku i podijelite svoje znanje s vašim djetetom. Profil vašeg tinejdžera ne moraju gledati svi, naučite ga kako ga ograničiti. Upozorite ga/ju na opasnosti komunikacije s nepoznatim osobama i neka ne daje svoje osobne podatke. Sve je veći broj roditelja koji posjeduju svoj Facebook profil, pa možete i vi otvoriti svoj. Na taj način ćete znati gdje se i s kim dijete nalazi, no nikako nemojte upadati u njegov osobni prostor. Dajte svom tinejdžeru da eksperimentira svojim identitetom na socijalnoj mreži, no neka ima mjeru. Mladi danas trebaju znati da vrijede bez obzira na to jesu li dobili 2 ili 50 lajkova, je li im netko nešto prokomentirao i imaju li pun inbox. Pričajte s vašim tinejdžerom o tome kakva osoba želi postati i zašto smatrate da nije dobro biti samo to što drugi žele da on/ona bude. I na kraju, potičite vašeg tinejdžera na druženje u stvarnom svijetu, sjetite se kako vam je bilo kad ste bili u njihovim godinama, nije li to bilo najzabavnije?

Piše : Tina/H

O nama Obitelj.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

*

Scroll To Top