Ponedjeljak , 14 listopad 2019
Savjet:
Neka se vaša djeca hrane zdravo!

Neka se vaša djeca hrane zdravo!

Većina zalogaja koje poslužujete djeci trebala bi biti voće i povrće, jer većina djece ne jede 3 do 15 porcija voća i povrća svaki dan.

Posluživanje svježeg voća i povrća može se činiti kao izazov. Međutim, dobro planiranje i sve veći broj voća i povrća na policama u trgovinama čine to jednostavnijim. Iako ponekad vjerojatno mislite da su povrće i voće prilično skupa hrana, zapravo su dosta jeftiniji, pa čak i od većine nezdrave hrane. Prema podacima američkog ministarstva za poljoprivredu, prosječni trošak serviranja voća ili povrća (sve vrste – svježe, smrznuto i konzervirano) iznosi 1,50kn po obroku. To je itekako odlično u usporedbi s vrećicom čipsa koja košta barem 6,00kn ili čokoladice za 5,00kn. Isprobajte razne vrste voća i povrća i pripremite ih na različite načine kako bi saznali što se vašoj djeci najviše sviđa, tj. što vole jesti.

Voće

Voće je, naravno, vrlo slatko pa ga većina djece voli. Ono se može poslužiti u cjelini, prepolovljeno ili narezano na komadiće. Kod konzerviranog, smrznutog i suženog voća potrebno je vrlo malo pripreme. No, imajte na umu da veliki komadi predstavljaju ogromnu opasnost za djecu ispod 4 godine, stoga ih treba izbjegavati.

Razne vrste voća koje možete poslužiti:

·         Jabuke

·         Marelice

·         Banane

·         Kupine

·         Borovnice

·         Dinja

·         Trešnje / višnje

·         Grejp

·         Grožđe ( izrezati na tanke ploške za djecu mlađu od 4 )

·         Dinja

·         Kiwi ( prepolovite ga i vaše dijete ga može jesti sa žlicom )

·         Mango

·         Nektarine

·         Naranče

·         Breskve

·         Kruške

·         Ananas

·         Šljive

·         Maline

·         Jagode

·         Mandarine

·         Lubenica

 

Nezaslađeni sos od jabuka, voćni kupovi i konzervirano voće

Imaju dugi rok trajanja, jednostavni, zdravi ako su konzervirani kao sok ili light sirup.

Sušeno voće

Probajte grožđice, marelice, jabuke, brusnice, ananas, papaju i ostalo s malo ili bez dodanih šećera .

Smrznuto voće

Pokušajte zamrznuti grožđđe ili kupite smrznute borovnice, jagode, breskve, mango i dinje.

Zašećereno voće

Neke vrste voća su poput slatkih voćnih bombona i treba ih izbjegavati zbog visokog sadržaja dodanih šećera i nedostatka onog što je glavno – voća.

Voćna salata

Zamolite djecu da vam pomognu napraviti voćnu salatu. U vašem jelovniku koristite razne vrste voća kako bi zalogaj bio dovoljno primamljiv.

Lizalice

Većina takozvanih „voćnih“ lizalica sadrži dodatni šećer stoga bi se trebala konzumirati samo povremeno. Pokušajte pronaći lizalice sa 100% voća bez dodatnih visoko kalorijskih zaslađivača.

Smoothie

Pomiješajte voće sa sokom, jogurtom, mlijekom i ledom. Mnoge trgovine nude smoothieje sa dodanim šećerom, a to baš i nije zdrav izbor.

 

Povrće

Povrće se može poslužiti sirovo s umakom ili dressingom za salatu. Nemojte zaboraviti da je povrće izrezano na velike komade velika opasnost za djecu mlađu od 4 godine.

Razne vrste povrća koje možete poslužiti:

·         Brokula

·         Mrkva

·         Cvjetača

·         Celer

·         Krastavci

·         Paprika (zelena, crvena ili žuta)

·         Grašak

·         Mahune

·         Rajčice i cherry rajčice

·         Tikvice

 

Umaci

Probajte nemasne preljeve za salatu, kao što je salsa, humus (koji dolazi u desecima okusa) ili kikiriki maslac. No budite sigurni da izbjegavate velike količine za djecu mlađu od 2 godine jer postoji opasnost od gušenja.

Salata

Napravite salatu ili posložite razno povrće i dopustite svojoj djeci da naprave salatu po izboru.

Soja

Soja je odlična za jesti i lagano se poslužuje. (Smrznutu soju podgrijete u mikrovalnoj za 2-3 minute).

Izrezano povrće

Prepolovite kukuruz na pola i neka djeca dodaju povrću nekakav umak.

 

O nama Obitelj.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

*

Scroll To Top