Savjet:
Hrana za bolji imunitet

Hrana za bolji imunitet

Saznajte koje namirnice i hranjive tvari ojačavaju vaš imunološki sustav

Pred nama je zastrašujuća sezona prehlade i gripe. Kako možemo ojačati svoj imunitet od bakterija koje neprestano vrebaju bilo u vašem uredu, shopping centru ili na putovanjima gdje provodite odmor? Uključite ovih pet namirnica u vašu prehranu, obavezno perite svoje ruke, uzimajte dovoljno multi vitamina i naspavajte se.

1. Pileća juha

Ispada da ipak ima nešto u toj pilećoj juhi. Prema jednom istraživanju, topla pileća juha je bila mnogo učinkovitija od tople ili hladne vode kod začepljena nosa – s obzirom na to da oslobađa tijelo od patogenih virusa i bakterija. Kao i bilo koja druga vruća tekućina, juha pomaže da ostanete hidratizirani i podiže temperaturu dišnih puteva, a obje stvari su važne za jačanje imuniteta. Dodavanje nekoliko chilli sastojaka u ovu pileću juhu s tjesteninom pomoći će da još više osnažite organizam.

hrana2
2. Jogurt

Redovito jedenje probiotika, takozvanih „dobrih bakterija“ koje se nalaze u hrani kao što su jogurt i kiseli kupus, pomaže ojačati vaš imunološki sustav i poboljšati probavu. Kefir (jogurt poput napitka) je također jako dobar. Potražite jogurte s barem minimalnim unosom korisnih bakterija.

hrana3

3. Zeleni čaj

Polifenoli, biljni spojevi koji imaju snažnu antioksidativnu aktivnost, daju zelenom čaju poseban učinak za jačanje imunološkog sustava. Jedno istraživanje sugerira kako određena vrsta polifenola može ubiti virus gripe. Kako biste minimalizirali gorčinu čaja, nakon što zagrijete vruću vodu, nakon minutu dvije stavite zeleni čaj. Također možete dodati malo meda i limuna. Ali nikako nemojte dodavati mlijeko jer se proteini vežu za polifenole, a to ih čini nedjelotvornim.

hrana4
4. Vitamin D

Prema nedavnom američkom istraživanju, za djecu koja svakodnevno uzimaju vitamin D, 40% je manja mogućnost da se zaraze od gripe za razliku od djece koja tako često ne uzimaju vitamin D. Laboratorijska istraživanja pokazuju da ta hranjiva tvar pomaže imunološkim stanicama da identificiraju i unište bakterije i viruse koji nas čine bolesnima. Vitamin D možete pronaći u nekim od namirnica ( u manjim dozama) kao što je masna riba, poput lososa ili u mlijeku.

hrana5
5. Topljiva vlakna

Miševi koji su jeli prehranu bogatu topljivim vlaknima, za šest tjedana su se oporavili od bakterijske infekcije, tj. u pola vremena manje nego miševi koji se jeli obroke koji sadrže miješana vlakna. Namirnice bogate topljenim vlaknima kao što su agrumi, jabuka, mrkva, grah i zob, pomažu u borbi protiv raznih upala. Netopljiva vlakna koja se nalaze u pšenici, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i zelenom lisnatom povrću također su važna za cjelokupno zdravlje, ali nemaju isti učinak na imunitet. Važno je da unesete 25 do 38 grama vlakana dnevno, oslanjajući se više na topljiva vlakna.

hrana6

 

 

O nama Obitelj.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

*

Scroll To Top